keep walking in the City!

Hahha, seriost, jag kan aldrig trottna pa att promenera inne i NY.. man ser alltid nagot nytt i den snygga men varma staden.. Men idag har inte varit en vanlig dag i NY.. idag har jag vart med J.p hela dagen.. Herre gud, vi disskuterade och kom fram till att han under sin barndom enbart vart inne i NY 10 ggr. ojoj.. han e iofs 21 ar gammal nu, men enbart 10 ggr. Jag var mycket battre an honom pa hur staden fungerade.. kande mig ganska stolt.. haha..

Idag promenerade vi bara.. Jag har inte shoppat eller gatt i butiker. Vi promenerade i Central Park. Helt sjukt.. Kan ni tanka er att ni ar inne i ny och gar vid de stora byggnaderna och plotsligt kommer du in i en park dar det finns allt mojligt.. Karuseller, Zoo, fontaner och enormt mycket manniskor. For er som inte vet sa ligger central Park mitt i manhattan.. man kan inte missa det. haha. Jag lagger upp nagra bilder lite senare sa ni kan fa se pa ett ungefar hur det ser ut.

Vi hade tankt att ga in pa zoo och titta pa djuren, men det var ko och vi orkade inte stalla os i kon, sa istallet promenerade vi till Museum of natural history.  Vi promenerade in pa museet och sag att det var langre ko och att det kostade 15 dollar. sa vi sket i det ocksa.. haha. Sa man kan saga att hela dagen har gatt at att promenera och prata med varandra. Jag hade det faktiskt ganska mysigt och det kandes ganska tryggt att ga med en kille. haha. Inte for att det skall betyda nagot, men det kandes bara helt ok. haha.

VI hade bara ett problem, idag var det for varmt for att ga inne i staden.. herre gud, jag lovar det var ca 50 grader i marken.. vi svettades och allt kandes bara ackligt.. haha. Men skit samma. Jag har antligen kommit pa varfor jag ser helt sjuk ut pa alla kort som jag lagger upp.. PGA att jag ser svettig och helt utmattad pa korten.. haha
I Ny e alla manniskor for trevliga, vi stod och pratade med varandra och nagra kom fram och fragade om de kunde hjalpa oss att ta kort med Ny i bakgrunden.. naw.. jag bara alskar alla manniskor som lever har. haha. Kanske inte alla. Ex idag sag vi en transvit som visade rumpan och var bara acklig.. blaa.. haha...

pa taget satt vi bada och var helt doda.. vi orkade inte gora nagonting, knappt prata med varandra.. haha..
nar vi kom till stationen sa korde han hem mig, och det hela slutade med att han tog ett dop med mig i poolen.. ett bra avslut pa dagen.. det tycker jag iallfall.. haha.. just nu e han pa ett party och jag var bjuden, men med tanken pa att jag skall kora imorgon med barn i baksatet sa tycker inte jag att det later sa bra.. haha jag maste vara pigg.. haha.. yeaapii..

Just nu sitter jag i sangen och tittar pa James bond, golden eye.. haha... hmm.. nice.. ligger och tanker pa vad jag skall packa med mig till Maine.. For imorgon aker jag ivag och kommer inte hem foren naste vecka.. haha. Men det ar inte som alligaini, vi har kontakt med utvarden och vi skall bo precis vid havet. Barbara sade att det liknar Sverige, men hon paminde mig om att jag fortfarande skulle vara i USA.. haha..

Bakom mig pa detta kortet kan ni se vanner's fontan.. sjukt snygg fontan.. haha.. naw.. jag bara alskar denna platsen i NY.. det ar fridfullt och helt underbart.. jag tror jag skulle kunna sitta dar en hel dag och bara titta pa alla manniskor som gar omrking.. love it.




Har ser ni tivolit som ligger precis i central park.. haha ganska litet men cooolt.. haha





En riktig, men inte levande dinorsaurie.. ooo.. scarry... brrr.. haha



Aaa, jag vet inte riktigt vad jag skall saga om detta kortet, men jag tycker att den blev ratt ok.. haha..
smile.. haha..



Ha en underbar dag..

Massa pussar

Malin Backner


Kommentarer
Postat av: Emma

JAG VILL ÅKA DIT. någon gång får du ta med mig till USA så turistar vi!

2008-08-03 @ 19:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0